Ezt a megrendelők előszeretettel kérik, hogy „nézzek rá a hézagokra” Természetesen végigmérem, lefotózom és tájékoztatom az ügyfelet az értékről, és mérlegel az esetleges beállításról. A szelephézag a használattól csökken. A szelep és a szelepülék beverődéséből a hézag folyamatosan fogy. Ez a normális elhasználódása. Vannak konstrukciók, amikor a szelep emelést himbával, vagy akár himbákkal oldják meg.
Némely esetben görgős csapágyazást terveznek bele, ezek felületi cementálása, nitridálása felpattogzik és így kialakulhat megnövekedett szelephézag. Mind kettő hézagbeli eltérés káros. Míg a kis, vagy nulla hézag esetén a szelep az üzemi hőmérsékleten kitámaszt, a szelep és az ülék között átfúj az égés, így mindkettőt tönkretéve. Ez a jelenség már a hézag csökkenésétől egész hamar bekövetkezik, ilyenkor alapjárat közelében szétesik a keverékképzés és sokan a karburátor hibájának tulajdonítják. Hibásan, szegény tulajdonossal, meg nem győzik vetetni a felújító készleteket és bontott karburátorokat. A másik állapot a túl nagy hézag (itt most nem csak a vezérmű kopásából eredő hézagra gondolok) Ilyen üzemállapotban a vezérműtengely úgynevezett rámpája nem tudja ellátni a feladatát. A nyitás sebessége megnő az emelési magasság csökken, de ami a nagyobb baj, hogy a zárási sebessége is megnő! Ilyenkor magasabb fordulaton a szelep olyan erővel ütődik a szelepülékhez, hogy beverődik, tönkretéve a tömítő szalagot. És természetesen csökkenti a hézagot, a fent leírt hibát előrehozza.
A szelephézag ellenőrzése, állításának költsége a kialakítástól függ.
Egy 1 hengeres állítócsavaros, vagy excenteres 2 szelepes motornál kb: 17 ezer Ft
ugyanez korongos állítás esetén 27 ezer Ft
1 hengeres 4 szelepes motornál állítócsavaros, vagy excenteres 20 ezer Ft
ugyanez korongos állítás esetén 31 ezer Ft
Soros 2 hengeres motor esetén 35 ezer Ft
ugyanez korongos állítás esetén 44 ezer Ft
Soros 4 hengeres motor esetén 46 ezer Ft
ugyanez korongos állítás esetén 58 ezer Ft
Különleges típusok esetén egyedi árajánlat alapján.