Egy vételi szándékot megelőzően, vagy szezon elején szeretnénk tudni mire kell felkészülni az év folyamán, az állapotfelmérés nagyon jól jön. De mégis legtöbb esetben a hosszú külföldi túrák előtt keresnek fel jellemzően ezzel a kéréssel. Jobban esik úgy az út, hogy nem azon idegeskedik a motoros, hogy vajon kifogja-e bírni az út végéig a fékbetét, vagy ne is merjen fékezni nagyot?! Megmérgezi az ilyen a kedvet.
15 ezer Ft amit ki kell adni a nyugalomért. Vannak persze komplexebb, megbontásos vizsgálatok, aminek a költsége magasabb, ilyen esetben egyedi ajánlatot készítek a típus ismeretében. Például egy kopott úszónyerges fék csapját ki kell húzni, hogy látszódjon. Vagy henger veszteséget kell mérni, akkor egyes típusoknál hozzá kell férni a gyertyákhoz. De maga a gyertya kép és a dugattyú tető vizsgálata endoszkóp kamerával is beszédes. Erről fényképet is csinálok.
Ha meg bizonytalan az olaj fogyasztás miatt, akkor a kipufogógáz elégtelen szénhidrogén tartalma árulkodó jel. Ilyenkor a gép nyomtat mérési jegyzőkönyvet, ami a tulajdonosé lesz.