Két évente cserélni szükséges! A fékfolyadék (mivel nem olaj) tulajdonsága, hogy megköti a levegő páratartalmát, és ez a kerékféhhengerek aljában gyűlik össze! Ezért NEM elég a tartály tetejéből kiszívni és ott feltölteni! Fékezéskor a súrlódásból keletkező hő épp a munkahengereknek adódik át, ha kopott a fékbetét még intezívbebb a hatás és a megkötött víz felforr, gőzbuborékok képződnek és a gőz már összenyomható!
Ebből a motoros semmit nem vesz észre, csak a szerpentinen az egyik kanyarban még van fék, a következőben meg beesik a fékkar, fékpedál! Jobb megbízni a fékben és lecserélni az elhasznált fékfolyadékot. Ennek nem is egetverőek a költségei, kb 9000 Ft /munkahenger.
Természetesen lehetőség van a víztartalmának a mérésére is nálam, de mivel a mintát a munkahenger aljából célszerű venni, így ennek költsége csak kevéssel marad el a cserétől.
A különleges fékrendszerek, például a dual cbs, proporcionális szelepek esetében egyedi árajánlat alapján történik a díjazás.