
Sziasztok. 14 éves koromban kezdtem motorozni, amikor a barátaim focizni mentek, én akkor is a simsonokat túrtam (meg is látszik a focitudásomon :))
Amikor meg az időjárás nem engedte, hogy kint legyek (ez ugye fiatalon azt jelentette, hogy ha nem túl nagy a hó) akkor az elérhető szakirodalmat bújtam megállás nélkül.
Ez a mai napig nagy segítség a motorok javításában, mert az tud igazán jó munkát végezni, aki az alapoktól tudja a munkáját! Ez minden szakmára igaz, a motorokra fokozottan, mert egy problémát úgy tudok megoldani, hogy a kiváltó okát keresem, nem pedig elfedem a tünetet.
Dolgozni 1996-ban kezdtem a „Jolly joker motor szervizben”, a XIII. kerület Fáy utcában. Talán még emlékeznek rá páran, hírhedt volt a tulaj, előbb utóbb ide került minden nyugati motor ami Magyarországra jött anno.
Sokat tanultam ott. Főleg azt, hogy egy japán motor milyen elképesztő precizitással készül. Aztán a Bánki Donát Műszaki Főiskola indított motorkerékpár javító szakképzést. 2000-ben végeztem ott. Ez nagy dolog volt, mert egész odáig nem indult szakirányú képzés, a MAMI is csak később alakult.
A hozzám javításra érkező motorokat egytől egyig sajátomként kezelem, nem számít ha régi, ha ütött-kopott, mert tudom, hogy a gazdájának a szeme fénye. Ugyan azt a figyelmet, precizitást kapja, mint a szalonba hordott új motor. Sőt, talán még többet is! Jöhet hozzám motor rutin olajcserére, vagy összetett megbontást igénylő hajtórúd csapágycseréig. A kis 50-es Robogótól, az 1800-as Intruderig. A régebbi 2t krosszmotoroktól, a modern 4 üteműig.
Ha olyan a feladat, amit már sok szerviz se tudott megoldani, akkor a műhelyben a kipufogó gázelemző és a veszteségmérő rámutat a tényleges problémára. Nem fog ki rajtam. Ha üzemképtelen, akkor tréleren behozom a műhelybe.
Teleszkóp villák időszakos karbantartása, kérés esetén módosítása, vagy régi karburátoros motorok keverékképzési hibája, modern befecskendezős motorok tisztítása, szinkronizálását is vállalom. Kormáycsapágy csere, fék felújítás, vagy meghajtólánc csere? Üdvözöllek nálam.
De ha különlegeset szeretnél, 4 ütemű teljesítmény növelés, vagy csak a nyitott kipufogóhoz hozzá karburálni a motort, esetleg 2 ütemű port módosítás, akkor is jó helyen jársz.
Ha nem akarsz hónapokat várni szezon közepén a motorodra itt a helyed.
Várlak műhelyemben!
Gál Péter